مراسم افتتاحیه بازی های پارالمپیک پاریس حدفاصل خیابان شانزلیزه و میدان کنکورد پاریس با رژه کاروان ورزشی ایران همراه شد.

افتتاح رسمی پارالمپیک‌پاریس با حضور امانوئل مکرون

مراسم افتتاحیه بازی های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس از دقایقی پیش با حضور امانوئل مکرون رییس جمهور فرانسه و اندرو پارسونز رییس کمیته بین المللی پارالمپیک آغاز شد.

پس از اجرای موسیقی و مراسم آتش بازی، افراد ویلچر نشین وارد صحنه مراسم شدند و همراه با هنرمندان موسیقی، حلقه ای را در اطراف میدان کنکورد تشکیل دادند تا جلوه ای از همراهی هنرمندان با ورزشکاران و تلفیق هنر و ورزش معلولان را به نمایش بگذارند.

بعد از گذشت حدود ۱۵ دقیقه جایگاه تماشاگران که در اطراف میدان کنکورد تعبیه شده بود، تقریبا پر شد و بسیاری از تماشاگران نیز نتوانستند در جایگاه حاضر شوند.

در ادامه آکروجت های فرانسوی با خلق پرچم فرانسه توسط دودهای رنگی به اجرای نمایش پرداختند.

کاروان ورزشی افغانستان اولین تیمی بود که به اجرای رژه پرداخت.

محمدرضا میرشفیعی ملی‌پوش جانباز پاراتیراندازی و هاجر صفرزاده دونده‌ی کم‌بینای ایران حمل پرچم ایران را در دهمین حضور پارالمپیکی کاروان فرزندان ایران در مراسم افتتاحیه بر عهده داشتند و پیشاپیش کاروان ایران رژه رفتند. هر دو پرچمدار ایران در این دوره از بازی‌ها، اولین پارالمپیک خود را تجربه می‌کنند.

در تاریخ بازی های پارالمپیک این نخستین بار است که مراسم افتتاحیه بازی‌های پارالمپیک خارج از فضای ورزشگاه و در مرکز شهر برگزار می‌شود.

این امکان فراهم شده تا علاقه مندانی که موفق به تهیه بلیط نشدند نیز در نزدیکی میدان کنکورد، محل برگزاری مراسم افتتاحیه نظاره گر مراسم باشند.

فرانسه آخرین کشوری بود که در مراسم رژه حاضر شد، هنگام رژه ورزشکاران فرانسه، تماشاگران به شدت ورزشکاران خود را تشویق کردند.

با رژه کاروان فرانسه، بخش رژه ورزشکاران در مراسم افتتاحیه به پایان رسید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.